pátek 6. března 2015

MAC Pro longwear foundation

Po make-upu od MACu jsem pokukovala docela dlouhou dobu. Tedy, já pokukuju po lecčem, co slibuje dokonalou pleť a co na ní má vydržet déle než dvě hodiny. Mám mastící se pleť, a to zejména v oblasti T-zóny. Svou pleť bych neoznačila jako vyloženě mastnou, na druhou stranu ani jako smíšenou, neb suchá místa na svém obličeji opravdu neshledávám (oleji zdar!). A tak jsem hledala ideální make-up, který by mi na pleti vydržel a po kterém bych se leskla za co nejdelší dobu. A byla jsem ochotna i něco zainvestovat. Favorité byly dva - tento MAC Pro longwear a Estée Lauder legendární a tolik chválený Double wear. Od DW jsem si nechala v Sephoře odlít vzoreček, abych ho napřed mohla aspoň trochu vyzkoušet. Jelikož nejsem z Prahy, tuto možnost jsem u MACu neměla.
Nicméně abych to zkrátila, Double wear byl dobrý, jeden z nejlepších, co jsem kdy vyzkoušela, ale za tu cenu mě nepřesvědčil. Nutno dodat, že jsem načetla tuny recenzí a shlídla tuny videí na YT a moc jsem se s nimi nakonec neztotožnila. Ale o DW tato recenze není... :)

Po těžkých a úmorných úvahách zvítězil MAC. Je primárně určen na smíšenou až mastnou pleť, má vydržet 15 hodin, udržovat lesknoucí se pleť pod kontrolou a má se snadno roztírat. No.



Začnu od začátku. Make-up je v bytelné skleněné lahvičce s pumpičkou, která se dá zacvaknout, aby se nedala stlačovat. Pumpička se ovládá opravdu dobře, dá se z lahvičky získat i velmi malé množství.

Make-up s SPF 10 má krémovou konzistenci a nepatrnou vůni, která jde cítit jen v případě, že se k make-upu zblízka přičichne, při běžném použití nejde vůbec cítit. Škála odstínů je široká, jak už je u MAC pravidlem, vybere si každý. Já jej mám v odstínu NC20, což je jeden ze světlejších odstínů se žlutým podtónem.




Kryje dobře. Řekla bych, že je to takové střední až vyšší střední krytí. Někdo říká, že dělá masku. Podle mě to není pravda.
Zásadní věc, alespoň pro mě - hodně rychle zasychá. Je třeba s ním pracovat velice svižně nebo se nepodaří dokonale rozetřít a udělá fleky (na ty pozor zvlášť v oblasti přechodu obličeje a krku). Není od věci s ním líčit obličej po částech. Tím pádem dle mého názoru nejde do pleti úplně stoprocentně zapracovat. Protože než se důkladně zapracuje, uschne. Od toto se odvíjí můj další poznatek a to ten, že tak dlouho nevydrží. Respektive on nanesený jako takový vydrží docela i dlouho, ale nevydrží vypadat tak dobře. Tady těžko posoudit, zda je to tím, že je zkrátka není dostatečně do pleti zapracovaný, ale z části jen natřený a nebo jestli prostě jen tak dobře nevydrží. Z hlediska čistě výdrži na tváři vydrží dle mého subjektivního názoru lépe jak kdejaký make-up z drogerie, ale rozhodně ne slibovaných 15 hodin a lesknout se mi pleť začne nejpozději po dvou hodinách. Plusem ovšem je, že hned nezaleze do vrásek, není třeba ho po nanesení rychlostí blesku fixovat pudrem.
Určitě nedoporučuji, kvůli rychlému zasychání, aplikaci pomocí stippling brushe. Osobně používám flat top štětec, popřípadě to jde i houbičkou (já mám neoriginální beauty blender), ale přijde mi, že s houbičkou se nedosáhne tak dobrého krytí.





Shrnutí:

Obecně bych řekla, že se jedná o dobrý make-up a kdyby s ním šlo na pleti o něco déle pracovat, mohl by být ještě o mnoho lepší. Nebude vyhovovat suché pleti.

Dost často je přirovnáván k make-upu Colorstay pro smíšenou/mastnou pleť od Revlonu. Musím říct, že stará verze Colorstay byla vynikají a byl to nejlepší make-up, jaký jsem vyzkoušela. Potom ho ovšem "vylepšili" na 24-hodinový a jak už to bývá, inovace byla pouze na škodu. Nové složení tak skvěle nedrží a nezamezí lesku, což původní verze zvládla na jedničku. Tedy k nové variantě Colorstay make-upu bych Pro Longwear klidně přirovala s tím, že Colorstay se liší výraznou vůní, lepší roztíratelností a nižší cenou.

Cena: 920 Kč/30ml
Hodnocení: 3,5/5

Máte zkušenost s tímto make-upem? Znáte nějaký podobný či lepší, který můžete porovnat a doporučit? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za všechny Vaše komentáře :)