úterý 21. dubna 2015

12h Matt mouse make-up: Matující pěnový make-up od Catrice

Pěnové make-upy jsem používala před pár lety pravidelně a měla jsem je moc ráda. Všechno započalo tekutým Wonderfinish od Maybelline (už se dlouho nevyrábí, kdo si ho pamatuje?), který měl pudrový finiš a moc mi vyhovoval. Potom přišly na řadu pěnové make-upy v kelímku. Jejich výsledný efekt byl a je dost podobný. Díky tomu, že tyto typy make-upů matují, zároveň časem pleť vysušují, a proto jsem se vrátila zpět k make-upům klasickým, tekutým.

Projížděla jsem nedávno webové stránky značky Catrice a zaujala mě jedna z novinek, a to matující pěnový make-up 12h. Rozhodla jsem se ho vyzkoušet...


Oficiální popisek výrobku zní:

"Textura pěnového make-upu se jednoduše roztírá i na suché pokožce. Póry a jemné linky viditelně zakryje a konečný efekt je naprosto přirozený. Pro bezchybnou pokožku."

Produkt koupíte v klasické skleněné krabičce se šroubovacím víčkem, jako je tomu i u jiných značek. Obsah balení činí 16g a svým množstvím je srovnatelný s jinými pěnovými make-upy.



Vyrábí se ve čtyřech odstínech: 010 soft ivory, 020 nude rose, 025 light beige a 030 natural beige. Sama vlastním odstín 025 light beige, což je sice dle dostupné škály jeden z tmavších odstínů, ale nenechte se zmást, odstín vůbec tmavý není, ačkoliv bledule musí sáhnout určitě spíše po odstínech 010, popř. 020. Odstín 025 není ani moc žlutý, ani výrazně růžový. Je to takový neutrální zlatý střed.



Co se textury týče, tak ta je velmi příjemná a jemná. Když do kelímku na make-up sáhnete, ucítíte, že je jakoby pružný. Velice lehce a snadno se na pleti roztírá, což je ovšem dáno nášupem silikonů, které ve složení je. Na druhou stranu díky této schopnosti na pleti nevytváří šmouhy a velice dobře se s ním pracuje.

Složení:

CYCLOPENTASILOXANE, DIMETHICONE, PHENYL TRIMETHICONE, DIMETHICONE CROSSPOLYMER, CYCLOHEXASILOXANE, SILICA, TRIBEHENIN, TALC, C30-45 ALKYL METHICONE, C30-45 OLEFIN, TRIETHOXYCAPRYLYLSILANE, METHICONE, PARAFFINUM LIQUIDUM (MINERAL OIL), PHENOXYETHANOL, METHYLPARABEN, ETHYLPARABEN, CI 77491, CI 77492, CI 77499 (IRON OXIDES), CI 77891 (TITANIUM DIOXIDE).




Make-up se dá nanášet jak prsty, tak i štětcem. Já jsem štětcová, a tak mi tento způsobem vyhovuje více (a taky dle mého názoru takto nanesený make-up lépe vypadá), ale zkoušela jsem oba způsoby a oba dva se dají. Make-up se nedá vrstvit, což ale vůbec nevadí, protože kryje velice dobře. Sama bych jeho krytí označila za vyšší střední. Nádherně sjednotí pleť, zakryje nedostatky, ale jak bývá zvykem, například větší červené pupínky je třeba doladit korektorem. To mi osobně ale nevadí, alespoň pleť nevypadá maskoidně. Po nanesení na pleť vytváří dokonale matný finiš.

Oficiální popisek uvádí, že make-up dokáže skrýt póry a jemné linky. Takové sliby si můžeme přečíst na lecčem, ale opravdu můžu potvrdit, že po aplikaci je pleť vyhlazená a póry jsou znatelně méně viditelné. To asi ty silikony ve složení. :)


Jako mínus vidím fakt, že make-up zvýrazňuje suchá místečka na pleti, ale s tím už se člověk u pěnového make-upu musí zkrátka smířit, dělají to všechny. A proto bych, navzdory informacím výrobce, jej doporučila na normální až mastnou pleť, nikoliv na suchou. Nejen že zvýrazní všechno suché, o šupinkách nemluvě, ale jak je známo, pěnové make-upy obecně při dlouhodobém používání pleť vysušují.


A co jeho výdrž? Paradoxem je, že ačkoliv se jedná o matující výrobek a jeho finiš je opravdu matný, je vhodné jej nakonec i tak poprášit transparentním fixačním pudrem. Nevím, čím to, ale když jsem si s ním nalíčila pleť, po chvilce začal na pleti jakoby "pracovat" a přestával vypadat tak dobře. Ale s fixačním pudrem bylo všechno ok. Je tedy vhodné pod něj použít dobrý hydratační krém. Make-up jsem měla na pleti 12 hodin (bez pudru a jakýchkoliv úprav během dne) a po této době už to nebylo nic moc. Ale pravdou je, že večer bylo stále co odličovat a existují make-upy, které po celém dnu vypadají o dost hůř. S pomocí fixačního pudru vydržel vzhled o něco lepší, ale ani v jednom případě nevydrží pleť matná po více jak 4 hodiny (říkám já, osoba s mastící se t-zónou, u normální pleti věřím, že bude efekt trvat mnohem déle).

Shrnutí:


V poměru cena/výkon se jedná určitě o fajn výrobek a jestliže máte odpovídající typ pleti, mohl by vám vyhovovat.
Make-up seženete v drogeriích Rossmann za cenu 141,- Kč.

Jakou máte zkušenost s pěnovými make-upy vy? Nějaký adept na objev/propadák roku?



5 komentářů:

  1. Až na ty silikony vypadá dost dobře. :-)
    giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Záleží, jak je kdo na ně citlivý. Mně třeba silikony (krom šamponu) nevadí :)

      Vymazat
  2. Já pěnovým make-upům prostě nevěřím... teda, ne, opravím se, nevěřím sobě, na jedno moje hrábnutí by byl zapatlaný celý kosmetický stolek a půlka kelímku pryč :)) Ale pokud je druhý nejtmavší odstín takhle světlounký, tak by možná mohl ten světlý sedět i mému vampýrismu 3:)

    Zrzavá katastrofa

    Zrzavá katastrofa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj, mně taky tyhlety věci v kelímku mizí extra rychle :D

      Vymazat
  3. Pěnový makeup jsem zatím nezkoušela. Nejraději mám takové makeupy a BB krémy.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za všechny Vaše komentáře :)