středa 15. dubna 2015

Jak na matnou pleť krok za krokem

Když jsem psala recenzi na fixační sprej Make-up Revolution, slíbila jsem článek s návodem, jak obličej nalíčit, aby pleť vydržela co nejdéle matná. A čas na článek přišel právě dnes. :)

U některých z nás, mě nevyjímaje, je hon za nelesknoucí se pletí každodenním bojem. A mně se možná podařilo najít výrobky, které společně fungují, zvolejme haleluja, a chci se o ně s vámi podělit. Píšu možná podařilo najít, neboť pokroková doba láká výrobce neustále inovovat už i tak výborné věci a výsledkem je potom nový, vylepšený a nefungující výrobek (jako příklad můžu uvést Revlon Colorstay - dokonalý make-up, který vylepšili výdrží na 24 hodin a stal se z něj make-up, který nevydrží ani půlku z toho, co vydržel před změnou složení).


Chci říct, že následující návod nemusí fungovat každému, neb každý máme jiný typ pleti a co vyhovuje jednomu, nemusí sednout druhému a naopak. Mně se ale postup osvědčil.

Co bude potřeba?

- lehký hydratační a nemastný denní krém (ale ne matující)
- fixační sprej Oil control fixing spray Make-up Revolution [recenze a informace zde]
- High definition powder od Elf [recenze a informace zde]
- hustý štětec na pudr 

Krok č. 1

Ráno vyčistěte pleť jako obvykle. 
• Co používám já: obvykle pleťový gel Effaclar od La Roche Posey nebo Visibly clear od Neutrogeny,  v současnosti je to ale čistící pěna Nivea.

Krok č. 2

Naneste denní krém. Krém by měl být lehký a hydratační s nemastným složením. Nedoporučuji matující krémy, zbytečně pleť vysuší a mně osobně na ně jde špatně nanášet make-up.
• Co používám já: krém Linola z lékárny, občas Effaclar od LRP když krása mé pleti stávkuje :D


Krok č. 3

Až se krém dostatečně vstřebá, je pleť připravená na nanesení make-upu (a korektoru). Je vhodné použít dlouhotrvající a nemastný make-up. Já osobně (ve většině případů) nepoužívám pouze jeden make-up, ale různě je mezi sebou míchám. Získám nejen přesnější odstín, ale můžu i korigovat krycí schopnosti. K nanášení používám flat top štětec č. H51 od značky Hakuro.
• Co používám já: moje nejoblíbenější kombinace je BB cream Perfect cover Missha (recenze zde), make-up Pro longwear MAC (recenze zde) a Revlon Colorstay pro mastnou/smíšenou pleť v poměru 1:1:1. Občas přimíchám kapičku báze Porefessional od Benefitu (ovšem báze jako taková na efektu matné pleti v mém případě ani nepřidává ani neubírá).


Krok č. 4

Nanesený make-up fixuji HD pudrem od značky Elf. Používám na něj flat top štětec č. 43 od Sephory. Původně jsem jej používala na make-up, ale časem se nějak "rozjel" (jeho kvalita dost pokulhává), a tak je ideální právě na (nejen) sypký pudr. Použít lze jakýkoliv jiný štětec s hustými štětinami. Důležité je pudr do pleti "vmáčknout", tzn. pleť "nenatírat", ale štětcem po pleti "ťupkat" (rozmanitosti slov zdar).



Krok č. 5

Napudrovanou pleť  přestříkám fixačním sprejem. Stačí asi tak 5 stříknutí (přibližně tváře, oblast čela, brady a nosu. Chviličku trvá než sprej zaschne. Nesahejte si proto na obličej, aby se make-up neporušil. Na závěr lze pleť znovu lehounce poprášit pudrem.


Hotovo! Při tomto postupu mi pleť vydrží matná cca 6-8 hodin. Po té stačí případný lesk odstranit pomocí matujících papírků, popř. pleť lehce přepudrovat. Důležité je, že pleť zůstane nejen zmatněná, ale make-up i drží na svém místě a nevypadá jetě. Jasně, po 8 a více hodinách sice nevypadá jako čerstvě nanesený, ale určitě vypadá podstatně lépe než bez spreje a HD pudru. Objektivně můžu říct, že práci odvádí spíše fixační sprej, ale konkrétně s tímto pudrem je efekt ještě lepší a trvalejší než s jinými, které jsem použila.

Doufám, že článek byl alespoň pro někoho inspirací a přínosem, a že někomu z vás alespoň trochu pomůže :)


4 komentáře:

  1. zajimavy, ja vetsinou pouzivam jen matujici pudr a doufam, ze vydrzi :-D ten fixacni sprej je pro me novinka, podivam se po tom :)

    Soutez o prednabitou kartu do HM za 1 000 Kc ;)
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2015/04/velikonocni-soutez.html

    OdpovědětVymazat
  2. S tímhle naštěstí problém nemám a věřím, že tento článek určitě někomu pomůže. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  3. Robím to dosť podobne ako ty, s inými produktmi samozrejme a fixačný sprej používam len občas, ak ma čaká nejaký program aj po práci a už sa nestíham prelíčiť. Dôležité je nájsť si správny púder, ja som taký našla, len ho prestali vyrábať, bol to sypký transaprentný púder od Essence, jeho kompaktná verzia mi nevyhovuje, celkovo mojej mastnej pleti vyhovujú skôr sypké púdre, tých je však v drogériách dostupných veľmi málo.
    Bianka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sypký Essence jsem taky používala a byl super, je pravda, že kompaktní není tak dobrý.

      Vymazat

Děkuji Vám za všechny Vaše komentáře :)