čtvrtek 16. dubna 2015

Poklady z lékárny

Nikdy jsem nebyla zatížená na lékárenskou kosmetiku. Jasně, i mou poličku v koupelně zdobila třeba legendární micelárka Sensibio, vyzkoušela jsem si i Avéne a v současnosti tam najdete třeba krém Effaclar od LRP nebo Pore refiner od Biodermy. Se vším jsem byla vždy více méně spokojená, ale i tak mě to táhlo spíše do drogerie/parfumerie. Navíc obecně razím heslo, že cena ani místo prodeje neurčuje kvalitu. Tedy není pravdou, že kosmetika z drogerie je na nic (věčné téma) a například profi šampony nic nenahradí. Například takový šampon L'Oreal professionnel dokáže z mých objemných vlasů vytvořit díky vagónu silikonů jednu velkou placku.

Ale nebudu zbytečně odbíhat. Chci říct - i mé oblíbené drogérkovské krémy byly nakonec nahrazeny, a to sice přípravky z lékárny, nicméně nejedná se o drahé profláknuté značky...


Zinková mast

Zinek je sám o sobě známý pro své léčebné schopnosti akné. Jednou jsem si takhle před léty koupila zinkovou mastičku a od té doby se k ní pořád vracím.

Balení v podobě hliníkové tubičky je typické pro výrobky tohoto typu. Mast je hodně tuhá, bílá a ačkoliv má za úkol vysušovat, je i mastnější konzistence. Primárně je určena k lokálnímu použití, já ji občas (!) používám i plošně na celý obličej (ne pod oči). Občas proto, že při pravidelném dlouhodobém mazání ztrácí efekt.




Musím říct, že s nedokonalostmi pleti si opravdu poradí a je to vždycky sázka na jistotu (kam se hrabou různé roll-ony a tea tree a podobně, pff). Co je ovšem největším přínosem - výrobek dokáže vyčistit póry! Příležitostně mast nanesu v silnější vrstvě na problematické partie (nos, brada) a tradá, kouzlo. Není to stoprocentní, ale řekněte mi o jediném výrobku, který tohle dokáže. Aha!

Zinkovou mast seženete v každé lékárně a stojí přibližně 60 - 70,- Kč.


Linola

Můj objev všech objevů. Nepřímo mě na něj navedla moje dermatoložka, jinak bych ani nevěděla, že něco takového, či taková značka, existuje. Jedná se o hydratační krém v tubičce můžu říct, že je téměř zázračný. :)




Krém je lehčí konzistence, nejedná se určitě o žádnou hutnou texturu a nečekejte u něj žádnou extra parfemaci. Zároveň ale ani nemůžu říct, že by nějak nevábně smrděl. Velice dobře se roztírá a výborně se vstřebává. Jde o to, že krém pleť hydratuje, člověk pozná, že se něčím namazal, ale na pleti nenajde absolutně žádný film. Za to dávám obrovské plus, protože osobně nesnáším ulepený pocit, mastný film či nevstřebatelný výrobek. Taktéž je extra vhodný jako podklad pod make-up.

Po pravidelném používám 2x denně bych řekla, že se mi přestala tolik mastit pleť.

Tolik superlativů, to tu snad ještě nebylo! :) Za jednu tubu krému zaplatíte přibližně 80,- Kč.


Infadolan

Infadolan je mast určená k ošetření extra suché pokožky. Už jsem o něm na blogu psala a článek si můžete přečíst ZDE.


A to je dnes vše, přátelé. Máte taky nějaký svůj oblíbený lékárenský přípravek?



9 komentářů:

  1. V lékárně kupuju pravidelně odličovač očí od Vichy, ostatní přípravky zkouším, ale k máločemu se vracím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se vracím k čistícímu gelu Effaclar od LRP. Vždycky zkouším a doufám, že najdu něco lepšího, ale už je na čase to vzdát a nevyhazovat zbytečně peníze :D

      Vymazat
  2. Tak jo, je rozhodnuto, běžím pro Linolu :D

    Zrzavá katastrofa

    OdpovědětVymazat
  3. Pro zinkovou mast si také chodím do lékárny. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby takhle dobrá byla veškerá kosmetika... :)

      Vymazat
  4. Teď přemýšlím, jestli jsem náhodou tu zinkovou mast nepoužívala na popraskané koutky, že mi ji doporučil lékař, ale teď fakt nevím, jestli si ji s něčím nepletu :D Já co měla jedině z lékárny, tak to byla micelárka od Eucerinu, krém na obličej od Biodermy (modrá řada, v takovým balení s pumpičkou - úžasnej byl) a pak ještě teď mám taky od biodermy oční krém,ale jsem strašnej lenoch na to používání očního krému
    A micelárku od Biodermy bych ráda vyzkoušela :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to možný, ona má širší využití než jen pupínky na pleti :)
      S očními krémy jsem na tom podobně. Mám ho, ale použít ho, joo to už je horší :)

      Vymazat
  5. Linolu poznám a používala som ju občasne ako krém na ruky, keď som iný doma nemala, nesmrdí mi síce úplne, ale ani nejako extra nevonia. O zinkovej masti som už počula, ale ešte som ju neskúšala. Na póry mne funguje malinová maska od H&M, to je fakt trieda, aspoň na pol dňa mám pokoj a je to fakt vidieť. Inak pórov ma zbavila jediná vec a to čistenie u kozmetičky, ale neviem, nemám až tak rada tieto procedúry, takže som sa pórov stále nezbavila.
    Bianka

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za všechny Vaše komentáře :)