pátek 22. května 2015

Manuál pro začátečníky: rozjasňovač

Věřím, že spousta čtenářek tohoto blogu je v líčení už zběhlá a zkrátka ví, co a jak. Současně věřím, že je i spousta těch, co s líčením začínají nebo v určitých sférách tápou, což mě inspirovalo k dnešnímu článku, který je věnován rozjasňovačům. Vy, pro které je rozjasňovač denní samozřejmostí můžete článek klidně přeskočit, a vy, které například svůj první rozjasňovač ještě nemáte a nebo nevíte, jak na něj, čtěte dál... :)



Obecně lze pojem rozjasňovač chápat dvěma způsoby:

A) rozjasňující korektor
B) klasický rozjasňovač 

Rozjasňující korektor - je vhodný zejména k projasnění očního okolí a díky tomu, že se jedná vlastně o korektor (ač některé z nich nemusí oplývat až tak vysokou krycí schopností) s ním lze zároveň potlačit i kruhy pod očima. V závislosti na celkovém líčení jej lze aplikovat i pod obočí či na hřbet nosu a může být dobrým pomocníkem při konturování obličeje. Určitě ovšem není vhodný k maskování nedokonalostí jako jsou pupínky či jiné nerovnosti na pleti. Díky rozjasňující schopnosti by tyto nedostatky ještě více vynikly, což není v našem zájmu.


Zřejmě, alespoň z mého pohledu, nejslavnějším zástupcem této kategorie je Touche Éclat od YSL, levnější a dobrou varinatu potom hledejte například v drogerii ve stojanu L'Oréal - korektor Lumi magique.

Klasický rozjasňovač - slouží z zdůraznění, rozjasnění určitých partií obličeje. Tímto rozjasňovačem se snažíme tyto partie vyzdvihnout a jde nám primárně o získání svěžího vzhledu a zdravého dojmu pleti. Obvykle se rozjasňovač používá, a to nejčastěji, na lícní kosti, dále pak pod obočí, na hranu horního rtu, na hřbet nosu. V tomto případě platí známé méně je více, jelikož když se to přežene, snadno lze docílit efektu až nepřirozeně lesklé či mastné pleti. S čím souvisí i pravidlo neaplikovat rozjasňovač na čelo a bradu a majitelky mastné pleti by měly být v jeho používání zvláště obezřetné, popřípadě raději rozjasňovač nepoužívat vůbec. Dále není vhodné jej používat na problematické (např. aknózní) obličejové partie, neb by na ně rozjasňovač ještě více upozornil a zdůraznil je.

Klasický rozjasňovač můžeme nalézt ve třech základních formách - tekutý, krémový a pudrový.


Pudrový rozjasňovač se podobá vzhledem klasickému pudru. Obvykle jej najdeme i ve stejném balení. Krom běžných rozjasňovačů existují i rozjasňující pudry, u kterých není tento efekt tak markantní. Krémový rozjasňovač lze přirovnat ke krémové tvářence či krémovým očním stínům. Je "mazlavý", tvárný, v obalu jako klasické tvářenky. Oproti tomu tekutý korektor je opravdu ve formě jakési tekutiny a k dostání je v nejrůznějších tubičkách a lahvičkách.


Cílem je najít takový rozjasňovač, který na pleti působí přirozeně a který pleti propůjčí lesk zdravě vypadající pokožky. V rozjasňovači tedy nejsou (obvykle) žádoucí třpytky. při výběru rozjasňovače je dobré brát v potaz svůj tón pleti. Studeným typům sednou narůžovělé odstíny, teplým typům zase ty zlatavé.

Přeborníkem v pudrových rozjasňovačích je údajně značka Hourglass a ikonou mezi tekutými korektory je určitě například High beam od značky Benefit.

Rozjasňovač lze aplikovat jak prsty, tak štětcem, spíše než na pravidlech záleží na tom, co komu vyhovuje. Tekutý a krémový rozjasňovač doporučuji zapracovat prsty, na pudrové varianty pak štětec.

Tip: rozjasňovače se občas dají krásně nahradit vhodným očním stínem. Měl by být bez třpytek, jemný a použitý s rozumem. :)

A co vy? Používáte rozjasňovače? Jaký je Váš nejoblíbenější? 

__________________________________________________________________________________________________________________
Follow me: | Bloglovin' ♥| Instagram |


31 komentářů:

  1. Pěknej článek
    Adelkazamrzlova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  2. V létě hrozně ráda používám tekutý rozjasňovač od Mememe, když jsem trošku opálená, tak se mi to moc líbí (na lícních kostech a pod obočím), ale jinak ho většinou vynechám. A navíc jak říkáš, pro mě je to se smíšenou pletí docela risk, může si ho dovolit jen občas a když mám zrovna pleť bez problémů, jinak se mu vyhýbám.Ten High beam od Benefitu vypadá úžasně!

    OdpovědětVymazat
  3. Rozjasňující korektor jsem již jednou vyzkoušela, ale vůbec mi nevyhovoval. Každopádně já na ty rozjasňovače moc nejsem, asi s tím ani neumím správně pracovat. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Můj nejoblíbenějši rozjasňovač je High Beam od Benefitu, používám ho společně s matnou tvářenkou na lícní kosti, mám studený podtón pleti a tahle barva mi skvěle sedí.

    OdpovědětVymazat
  5. Rozjasňovač používám pudrový z konturovací paletky od Makeup Revolution London, přiznám se že tekutý jsem ještě nezkoušela, aplikuji štětcem na lícní kost,pod obočí , do srdíčka nad horní ret a někdy do vnitřního koutku oka,ale tam spíš používám rozjasňovací tužku.

    OdpovědětVymazat
  6. Já už s rozjasňovači (vč. toho, jak je všemožně nahradit :) zkušenost mám, ale článek je rozhodně skvělý. Kéž by takový praktický návod existoval v době, kdy moje cca čtrnáctileté-patnáctileté já začalo poprvé v životě shromažďovat šminky... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Modré stíny a světle růžová perleťová rtěnka? Pokud ne, bylas šťastná čtrnáctka-patnáctka :D

      Vymazat
  7. Hodně jsem si oblíbila rozjasňovač od Essence z limitky Twilight. Kde jsou ty doby, kdy jsem rozjasňovač nepoužívala, teď už bez něj nedám ani ránu, protože opravdu dokáže divy:-)
    Jinak High Beam od Benefitu je na mém wishlistu, fakt se moc těším, až si ho pořídím:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak :) Taky mi dlouho nic neříkaly a teď bez nich neumím existovat :)

      Vymazat
  8. Já s rozjasňovači teprve začínám, protože dřív se mi to vůbec nelíbilo, ale pomalu se k nim taky probojovávám :)
    KrejcovaGabriela@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  9. osobně se moc nelíčím, takže zatím žádný rozjasňovač nemám, ale kdo ví, třeba si i u mě najde místo :)
    in another galaxy

    OdpovědětVymazat
  10. Bezva článek s hezkým designem fotek. To se mi líbí, když to ladí :D ... Já žádný rozjasňovač nevlastním, ale ten od Benefitu vypadá zajímavě už jen tak na pohled. Mám jen k tomuto účelu snad jen "rozjasňující" krémovou tužku, kterou aplikuji pod obočí a na projasnění vnitřního koutku. Pošlu ale tento článek mamce, pro ni je to aktuální téma :D takže ď za ni! :)

    OdpovědětVymazat
  11. Já rozjasňovač popravdě moc nepoužívám, i když jsem si svůj první taky už před nějakou dobou pořídila - zapečený od Rival de Loop :-) Snad se k němu teď na jaře a v létě už více dostanu a začnu ho používat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na ten RdL jsem koukala v drogerce. Přišel mi zbytečně tmavý (i když na léto asi fajn), ale jinak super pigmentace! :)

      Vymazat
  12. Já mám taky rozjasňovač so glow od Essence a pak ještě nějakej z limitky, ale tomu se rozjasňovač říct nedá. Moc je ale nepožívám, protože to s nima ještě moc neumím a nebo na to zapomenu úplně. Takže to musím napravit. :-D Ten lístečkový pudr od Essence mám taky a já ho teda požívám na konturování.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně na konturování přijde moc lesklý :)

      Vymazat
  13. Teď jsem jim nějak přišla na chuť, ale ještě se to učím :)

    Blond LADY

    OdpovědětVymazat
  14. Rozjasňovače požívám moc ráda, aktuálně mám dva od Mememe a jeden od Essence, Měla jsem i High Beam od Benefitu, ale ten jsem už bohužel spotřebovala :(

    My Skincare Routine + GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si ten Benefit právě šetřím, ale jde to těžko, když je nejlepší :)

      Vymazat
  15. Mám doma pár tekutých, ale radši mám pudrové, aplikace mi přijde rychlejší. Ale ty pudrový nemám ve stylu essence a tak, ty mi přijdou úplně nepoužitelný, moje jednička je Mary-Lou.

    OdpovědětVymazat
  16. Rozjasnovac nepouzivam, ale po tomhle clanku o tom uvazuju :)

    OdpovědětVymazat
  17. tak toto je super článok! s rozjasňovačom ešte len začínam a mám dva, jeden taký penový od essence a jeden púdrový od Catrice, takže sa učím s dvomi druhmi :)
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
  18. mam len rozjasnovac od fnf a sigmy , moc ich nepouzivam ale su krasne :)

    OdpovědětVymazat
  19. Pěkné :) ten rozjasňující je vážně super na kruhy pod očima :)

    OdpovědětVymazat
  20. Rozjasňovače příliš nepoužívám, jenom když jdu třeba do divadla, na ples a tak :) jinak ve všední dny to příliš neřeším :)

    OdpovědětVymazat
  21. Já třeba rozjasňovač nepoužívám vůbec. I mé okolí mi říká že ho nepotřebuji. Takže pro mě je to další z řady dekorativky kterou nepoužívám.

    OdpovědětVymazat
  22. Já rozjasňovač nepoužívám vůbec a myslím že ho ani nepotřebuji. Stačí mi naplácat na pleť korektor, pudr, řasenku, linky a mám hotovo! :) Ale jelikož teď studuji Cestovní ruch- KOSMETIKA tak je to pro mne dobrá vzkušenost!! :3 DĚKUJI

    OdpovědětVymazat
  23. Já rozjasňovač vůbec nepoužívám,dává mi problém si dát tvářenku! :D
    No jo no,jsem lenoch :D

    OdpovědětVymazat
  24. Mám úplně všechny, co tu ukazuješ?

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za všechny Vaše komentáře :)