pondělí 8. června 2015

Brno: Špilberk Food Festival 2015

Milovníci dobrého jídla, vítejte u dnešního článku. O tomto víkendu se konal v Brně na nádvořích a terasách hradu Špilberk 4. ročník Food Festivalu, kde měl každý návštěvník možnost ochutnat šéfkuchařská díla těch nejvýznamnějších restaurací města. Festival nabízel i doprovodný program v podobě řízených degustací, workshopu, cooking show a podobně. Já jsem tuto událost navštívila teprve poprvé a přináším vám z ní malý report. Připravte si chuťové buňky :)


Akce je každoročně rozdělena do tří dnů - pátek, sobota a neděle. Každý návštěvník se zde dostane pouze s platnou vstupenkou, kterou lze zakoupit na místě nebo za výhodnější cenu v předprodeji. Já jsem na festival zavítala v sobotu. Byla jsem ráda, že se vydařilo počasí nepršelo, na druhou stranu úmorné vedro na hradbách taktéž nebylo ideální a člověka to nutilo spíše k útěku domů pod sprchu či do bazénu.



Takovou zvláštností (ale dle mého názoru povedenou vychytávkou a nezbytností zároveň) je speciální měna, která je pro akci určena. Je jí 1 Florén (1 F), jenž představuje 25 Kč. Koruny si lze za Florény rozměnit v místních speciálních směnárnách. A tímto platidlem se potom hradí všechny jídla a nápoje. Balíček Florénů je taktéž součástí vstupenky, které získáte již při vstupu.

Restaurace, jenže se v tomto roce ŠFF účasnily:
  • Boulevard Restaurant 
  • Butcher’s 
  • Castellana Trattoria 
  • IL Mercato 
  • Koishi fish & sushi restaurant 
  • La Bouchée 
  • Noem Arch 
  • Restaurant Pavillon 
  • Restaurace Na Pekárně 
  • Restaurant a steakhouse Monte Bú 
  • Ristorante Piazza 
  • Restaurant Valoria 
  • SONO Restaurant 
Letos dále obohatilo také MY FOOD, řetězec obchodů s kvalitními potravinami z Čech i zahraničí, doplněný o bistro.



Osobně mě lákaly hlavně ty restaurace, v nichž jsem ještě nebyla, popř. dvě skvělé, již prověřené - mí favorité Koishi a Valoria. Na druhou stranu taková Piazza mě nechávala úplně chladnou, ačkoliv jde o dobrý podnik, ale byla jsem zde už víckrát. A člověk chce zkrátka něco nového, lepšího, když má tu příležitost. :)

Každá ze zúčastněných restaurací nabízela své menu, ze kterého si člověk může vybrat buď přímo u dotyčného kuchařského stanoviště dané restaurace či v brožurce, které já osobně dala přednost. Sedla jsem si na schody do stínu a vybírala a plánovala, co ochutnám.




Mým prvním výběrem bylo zvýhodněné meníčko (10 F) restaurace Valoria, jenže obsahovalo předkrm v podobě domácí paštiky z husích jatýrek s portským vínem a hroznovým chutney, jako hlavní chod mi byly naservírovány vepřová líčka na medu a zázvoru s pikantní čočkou Le-puy a celerovým purée a sladkou tečkou na konci byly ananasové kanelony plněné kokosovým mascarpone a sypané mátovým cukrem.


Sice jsem psala, že člověk chce ochutnat něco nového, ale přiznám se, že zrovna tuto paštiku od Valorie jsem už měla, a to na Plese jako Brno, kde Valoria zajišťuje catering. Ale víte, to je něco tak neuvěřitelně dobrého, že prostě nelze odolat. Paštika lehká jako pěna, neuvěřitelně jemná a rozplývající se konzistence na jazyku s chutí, která je výrazná a přitom jemná zároveň. Pecka.


Líčka mám moc ráda a zde to byla opět trefa do černého. Na mé chuťové buňky se možná jednalo o trošičku slanější pokrm, ale nikdy bych nevěřila, že pyré z celeru může být tak dobré. Navíc excelentně našlehané a nadýchané jako šlehačka.


Pokud si mám někde vybrat dezert, zaručeně sahám po něčem čokoládovém. Je to většinou sázka na jistotu. O to víc mě překvapily a také nadchly ananasové kanelony. Snědla bych jich tuny. Kokosová náplň z mascarpone se nesla v duchu neuvěřitelné jemnosti a našlehanosti stejně jako obě předchozí jídla a mátový cukr ji skvěle doplňoval.


Zde můžete vidět kompletní valorijskou nabídku:


Další zastávkou byl nápojový bar restaurace SONO, kde jsme si s přítelem vybrali z nabídky domácích limonád. On rybízovou s šalvějí, já jahodovou s mátou a kousky čerstvých jahod. Moc se mi líbilo, že na nápoje nepoužívali typické sirupy typu Monin atd., ale poctivé domácí a hutné ovocné sirupy. Něco jako tekuté marmelády... mňam. Limonády byly decentně nasládlé a výborně osvěžující.

Domácí limonády jahoda a rybíz (ze třetiny vypité, omlouvám se, prostě bylo vedro :D) 2 F

Další pochoutkou, která mě v nabídce zaujala, byla studená polévka ze tří druhů tropických melounů s kokosovou pěnou vytvořená kuchaři restaurace Noem Arch. Přiznám se, že jsem od polévky čekala trošku něco jiného, na druhou stranu pro parné sobotní odpoledne byla jako dělaná, byla lehká a osvěžující. Jo, tohle je přesně polívka, která by se měla vařit v létě.

Melounová polévka 3 F

Přítelův výběr padl na variaci čerstvého kozího a kravského archivního sýru, kterou nabízela restaurace Boulevard. Jaké sýry byly vám nepovím, neb jsem byla zaneprázdněná melounovým mixem, ale prý dobré. Tak asi dobrý. :)

Variace sýrů 4 F

Horko si žádalo další osvěžení a jelikož nám bylo líto dát peníze za další limonádu (ač byly dobré), rozhodli jsme se pro jahodový sorbert taktéž od Boulevard. A řeknu vám - tomu říkám sorbert. Vlastně to byly samé jahody. Doslazené a ledové. A osvěžující. A jak jinak než výborné.

Jahodový sorbert 2 F

Tečkou za celým festivalem musel být jednoznačně ještě jeden dezert. Příteli, holdujícímu spíše kyselým chutím, padl do oka limetkový cheesecake s hruškovo-malinovým chutney, lískovým oříškem a mátou (restaurace Monte Bú), jehož fotku bohužel nemám, neb mi asi už slunko zatemnilo hlavu a prostě jsem ho nevyfotila :( ale byl moc dobrý, netradičně servírovaný v kalíšku stejně jako sorbety. Nebyla bych to já, abych tu čokoládu opravdu vynechala, a tak jsem odcházela s balíčkem čokoládových lanýžů od restaurace Pavillon...

Čokoládové lanýže 3 F

Závěrem můžu říct, ať se nelekáte roztažitosti mého žaludku. Všechny porce jsou malé, degustační a přecpání jen tak nehrozí. I když... :D Akci jsem si užila, moc mi jídlo chutnalo, ale stále zastávám názor, že vedro a do zad peroucí slunce zkrátka dojmy trochu pokrátí. Nicméně pokud rádi jíte, rádi ochutnáváte a pokud nejste vyloženě vyznavači párků v rohlíku, příští rok si na festival zajděte, litovat nebudete. :)


A pro zvědavé oči malé nakouknutí do pár meníček některých restaurací:






Zajímá mě váš názor. :) Znáte některou z restaurací, či ji navštěvujete? Co byste si z nabídek vybrali vy? Uvítám jakoukoli diskuzi o jídle. :D

__________________________________________________________________________________________________________________
Follow me: | Bloglovin' ♥| Instagram |


9 komentářů:

  1. Ty čokoládové lanýže..vypadají skvěle a tipuji, že mnohem líp chutnají:-) A myslím, že příští rok vyrazím:-)

    OdpovědětVymazat
  2. oooo, ten jahodový sorbet nevypadá vůbec špatně :D skvělý tip kam příští rok vyrazit :)
    giveaway; in another galaxy

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam tolik dobrot. Utíkám na večeři. :-) Menu bylo opravdu bohaté.
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  4. Uuu, hrozně jsem tam chtěla, pak mi to nevyšlo skrz práci a další věci, a tohle je týrání! :/ :D Příští rok jít MUSÍM.

    Zrzavá katastrofa

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam to je lákadel :-)

    http://wormake.blogspot.cz/2015/06/vybarvi-se-2-do-oranzova.html

    OdpovědětVymazat
  6. Tyhle články s tak propracovaným popisem chutí čtu táááák ráda! Fakt super počteníčko. Já bych si asi vybírala z podobných chutí (viz domácí paštiky a kokosové mascarpone) - možná bych si ale vybrala telecí líčka na medu s křepelčím vejcem a pistáciovým prachem (to prostě ♥ :D ), čokoládový fondán s perníkem a rozhodně bych odcházela s čoko lanýži :) Na osvěžující pitíčko bych se taky nechala zlákat - nevím, jaké tam byly další příchutě - ale jahodový s mátou by asi vyhrál. A sázím i na to, že bych si vybrala i z výběru sýrů... ty hned po čokoládě jsou mým favoritem. Možná zauvažuji nad návštěvou příští rok :) .

    OdpovědětVymazat
  7. také jsme chtěly s kámoškama tento festival navštívit, bohužel vstupenky pro nás chudé studentky jsou drahé, takže jsme si to nechaly pro tento rok ujít... každopádně ta jídla vypadají fakt moc chutně :)) až jsem z toho dostala hlad :D heh, snad se tam taky někdy ukážu :)
    Pěkný článek ;)

    http://somethingbykatep.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  8. Musim rict ze jsi mne vyberem menu prekvapila, opravdu je super ze se nebojis zkouset nove veci :) Take musim jit na podobny festival, potrebuju inspiraci a velkou :)
    Lenny Mali i Danmark

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za všechny Vaše komentáře :)